Wellbeing Forum 2024 |
Με πολλή χαρά θα συμμετέχω την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου στo Wellbeing Forum με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας στο Ζάππειο Μέγαρο, σε μια συζήτηση για τα οφέλη της τέχνης στον εργασιακό χώρο |
Wellbeing Forum 2024 |
Με πολλή χαρά θα συμμετέχω την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου στo Wellbeing Forum με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας στο Ζάππειο Μέγαρο, σε μια συζήτηση για τα οφέλη της τέχνης στον εργασιακό χώρο |
ART ATHINA 2024 |
Με πολλή χαρά θα συμμετέχω στην Art Athina με την γκαλερί Kourd. Θα μας βρείτε στο περίπτερο R18 από τις 19 εως τις 23 Σεπτεμβρίου στου Ζάππειο Μέγαρο. |
Σμιλεύοντας τον Έρωτα -Παράταση έκθεσης |
Η έκθεση θα παραταθεί μέχρι τις 12 Οκτωβρίου 2024. Πληροφορίες Έκθεσης: Βένια Δημητρακοπούλου, «Σμιλεύοντας τον Έρωτα» Επιμέλεια: Ελένη Βαροπούλου Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 12-8 μμ. και Σάββατο 10-2 μμ. www.gallerykourd.gr | Instagram: @kourdgallery |
Σμιλεύοντας τον Έρωτα |
Πληροφορίες Έκθεσης: Βένια Δημητρακοπούλου, «Σμιλεύοντας τον Έρωτα» Επιμέλεια: Ελένη Βαροπούλου Διάρκεια: 24.05 – 28.09.2024 Εγκαίνια: Πέμπτη 23 Μαïου 2024, ώρα 20:00 Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 12-8 μμ. και Σάββατο 10-2 μμ. www.gallerykourd.gr | Instagram: @kourdgallery |
Genius Loci |
συμμετοχή στην ομαδική έκθεση στο Maison Bernard στο Théoule-sur-Mer στη Γαλλία 8-23 Ιουνίου 2024 Σε επιμέλεια της Marion Vignal και σε συνεργασία με το Maison Bernard Endowment Fund, η έκθεση αναδεικνύει την οραματική ευφυΐα, τη δύναμη της φαντασίας και τη δημιουργική ελευθερία αυτής της εξαιρετικής αρχιτεκτονικής δομής, που σχεδιάστηκε σε συμβίωση με τη φύση και το ανθρώπινο σώμα. Στην έκθεση θα παρουσιαστούν έργα περισσότερων από είκοσι καλλιτεχνών και σχεδιαστών, τόσο ιστορικών όσο και σύγχρονων, καθώς και αρκετά τοποειδικά έργα. Οι δημιουργίες αυτές θα συνομιλήσουν με τη γλυπτική αρχιτεκτονική του Lovag, από τους πολλαπλούς σφαιρικούς χώρους του μέχρι τον παραθαλάσσιο κήπο με τους κάκτους και τα παχύφυτα. |
Αθήνα, 12 Σεπτεμβρίου 2023
Ιταλία, Ιούνιος 2023
https://artecontemporaneavaldinoto.com/Venia-Dimitrakopoulou
Μάιος 2023
Μάιος 2023
Στην ίδια αίθουσα βρίσκεται από το 2019 το «Χρυσό Δόρυ» της Βένιας Δημητρακοπούλου, καθώς παρέμεινε στην μόνιμη συλλογή του μουσείου μετά το τέλος της έκθεσης «Αρχέγονο Μέλλον» που πραγματοποιήθηκε εκεί υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού Ιταλίας.
Παρουσίαση του έργου της Βένιας Δημητρακοπούλου στην πολιτιστική εκπομπή Λόγω Τέχνης στο κανάλι τους Bουλής: Μια συζήτηση με την καλλιτέχνη για τα δίπολα που συνοδεύουν τη δουλειά της: το υλικό και το άυλο, το ιδιωτικό και το κοινό, το συνειδητό και το ασυνείδητο.
Ολόκληρη η εκπομπή στον παρακάτω σύνδεσμο:
18 – 21 Νοεμβρίου 2021
ROMA EUR LA NUVOLA – Viale Asia, 6 – Ρώμη
DOMENICA REGAZZONI
VENIA DIMITRAKOPOUOLΟU
Η Βένια Δημητρακοπούλου συμμετέχει στην έκθεση “Quieter than Silence_In Between Spaces”, σε επιμέλεια Βενετίας Καπερνέκας στη Νέα Υόρκη. Η έκθεση βασίζεται στο βιβλίο “In praise of shadows” (1937) του Ιάπωνα συγγραφέα Jun’ichirō Tanizaki.
«Βρίσκουμε την ομορφιά όχι στο ίδιο το αντικείμενο, αλλά στα μοτίβα των σκιών, το φως και το σκοτάδι, που δημιουργεί το ένα αντικείμενο απέναντι στο άλλο… Αν δεν υπήρχαν οι σκιές, δεν θα υπήρχε ομορφιά…»
14/11-16/12 2021 (ιδιωτική κατοικία: lower Manhattan, Νέα Υόρκη)
(η ακριβής διεύθυνση θα γίνει γνωστή μέσω μέιλ μετά το κλείσιμο ραντεβού)
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση:
Module V Exhibition, New York
“Quieter than Silence_ The Space Between”
curated by Venetia Kapernekas
Nov 14-Dec 16, 2021 (private residence location: New York CIty, lower Manhattan)
(exact address will be given by rsvp/book by apt via email thru the Initiatives invitation)
”We find beauty not in the thing itself but in the patterns of shadows, the light and the darkness, that one thing against another creates… Were it not for shadows, there would be no beauty.
At the heart of this philosophy is a fundamental cultural polarity. Unlike the Western conception of beauty — a stylized fantasy constructed by airbrushing reality into a narrow and illusory ideal of perfection — the zenith of Japanese aesthetics is deeply rooted in the glorious imperfection of the present moment and its relationship to the realities of the past.”
The quality that we call beauty … must always grow from the realities of life, and our ancestors, forced to live in dark rooms, presently came to discover beauty in shadows, ultimately to guide shadows toward beauty’s ends.
Since Plato’s Allegory of the Cave, we’ve seen shadows as a metaphor for the illusory and wicked aspects of life, for that which we must eradicate in order to illuminate the truth and inherent goodness of existence. And yet we forget that the darkness they cast evidences the light — palpable proof without which we might not appreciate or even notice the radiance itself.
Participating Artists:
Ashley Keeper (Studio: Brooklyn, New York – Tulum, Mexico)
Renate Aller (Studio: New York)
Steven Antonakos (Estate, Studio: New York)
Hope Atherton (Studio: Harlem, New York)
Agnes Barley (Studio: New York)
Venia Dimitrakopoulou (Studio: Athens & Aegina Island, Greece)
Shirine Gill (Studio: New York)
Everett Kennedy Brown (Sudio: Kyoto, Japan)
Michelle Yi Martin (Studio: San Francisco, California)
Edward Ruscha (Private, Collection, New York)
A.V Ryan (Studio: Red Hook, Brooklyn, New York)
Constanza Camila Kramer Grafias (Studio: Munich, Germany)
Alexandros Tzannis (Studio: Athens, Greece)
Panos Tsagaris (Studio: Brooklyn, New York)
Peter Wayne Lewis (OASIS Studio, Massachusetts University of Art & Design, Professor EMERITUS)
Karin Weisman (Studio: Long Island & Bridgehampton, New York)
https://www.venetiainitiatives.com/upcoming-modules/quieter-than-silence-upcoming
Η εικαστικός Βένια Δημητρακόπουλου παρουσιάζει το έργο της στο πλαίσιο των πέντε διαδικτυακών διαλέξεων για «Το Ιερό στην Τέχνη»
που οργανώνει η Βιβλιοθήκη Marie Blanche και η Πολιτιστική Εταιρεία ΑΙΝΟΣ. Τίτλος της παρουσίασης «Σμιλεύοντας το άϋλο».
Η Βένια Δημητρακοπούλου καταθέτει την προσωπική της εμπειρία και παρουσιάζει τη δική της εικαστική γλώσσα θέτοντας ερωτήματα και
σκιαγραφώντας τις απαντήσεις με τρόπο κυρίως εικονοπλαστικό. Υπάρχουν σήμερα ίχνη του ιερού στην καλλιτεχνική δημιουργία;
Σε μια εποχή μετάβασης, σαν τη σημερινή, ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της τέχνης και του καλλιτέχνη; Παρουσία-Απουσία. Τι είναι άραγε πιο δυνατό, αυτό που βλέπουμε με τα μάτια μας ή αυτό που αποτυπώνεται και καταγράφεται μέσα μας;
Τέλος, συγκίνηση η θαυμασμός; Δυο δρόμοι διαφορετικοί για την πρόσληψη του έργου τέχνης.
Στον κύκλο συμμετέχουν οι εικαστικοί: Μάρκος Καμπάνης (16/09), Αιμιλία Παπαφιλίππου (23/09), Βένια Δημητρακοπούλου (30/09),
Βάνα Ξένου (7/10) και Χρήστος Μποκόρος (14/10).
Με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (ΚΙΚΠΕ) και τη συνεργασία του Πολιτιστικού
Οργανισμού Δήμου Ραφήνας (ΔΟΠΑΠ).
Πρόσβαση στη ζωντανή διάλεξη μέσω της πλατφόρμας zoom:
Topic: ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ MARIE BLANCHE
Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/87067600582?pwd=SVlFRkJEc2ZFTmcyQUtqZWxxWGsvUT09
Meeting ID: 870 6760 0582
Passcode: 945068
Υπεύθυνη διοργάνωσης: Νίκη Τσιρώνη
https://www.facebook.com/niki.tsironi
Mob. 6932421060
Ainos Cultural Society
Mob. (0030) 6932421060
Στη διάρκεια του πρώτου εγκλεισμού θέλησα να κάνω κάτι με όλα όσα
αναδύθηκαν απρόσμενα και συχνά βίαια ως προς την πρωτόγνωρη έντασή
τους. Η ανάγκη αντίστασης στον υποχρεωτικό εγκλεισμό, μαζί και η ανάγκη
της επικοινωνίας, μου έδωσαν την ώθηση. Δούλεψα με ό,τι είχα στα χέρια μου.
Με ένα χαρτί, με ένα μολύβι, με ένα κινητό τηλέφωνο για να ηχογραφώ αυτά
που έγραφα. Ζήτησα από τον φίλο και συνθέτη Παναγιώτη Καλαντζόπουλο
να δοκιμάσουμε κάτι. Να του στείλω ένα ηχογραφημένο κείμενό μου και
να το ντύσει εκείνος μουσικά. Όταν άκουσα το αποτέλεσμα, ξαφνιάστηκα.
Ήταν σαν εκείνη την ώρα, μέσα από την απόσταση, δύο κόσμοι διαφορετικοί
να έδωσαν για λίγο τα χέρια. Ήταν σαν μια ζεστή χειραψία την ώρα που η
αφή έλειπε. Στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλα, και κάπως έτσι προέκυψε
ο Πόλεμος Ξαφνικά. Ένα έργο ηχητικό που αποτελείται από 12+1 αυτόνομα
κομμάτια που μπορούν να ακουστούν είτε όλα μαζί είτε, όπως εδώ, στο φετινό
Back to Athens 8, αποσπασματικά.
Είναι ένα έργο που μιλά για μια απρόσμενη συνάντηση, για έναν ξένο, για μια
ισχυρή σύνδεση και έναν πόλεμο ξαφνικά που ανέτρεψε τα πάντα.
Μέσα μας υπάρχουν όλα. Φως και σκοτάδι. Δύναμη και αδυναμία. Θάρρος
και φόβος. Ελπίδα και απελπισία.
Πόσο χρόνο μας κρατούν δικούς τους τα μεν και πόσο τα δε;
Β.Δ.
… με το τέλος της εποχής της χειραψίας, της αφής, επινοούμε τρόπους ίδιας
έντασης και ουσίας για να αισθανθούμε, να καταλάβουμε, να αγγίξουμε ο
ένας τον άλλον. Ένας τρόπος που μου έρχεται φυσικός είναι να δοκιμάσω
με μουσική πρώτη φορά, να συνοδεύσω ποίηση, τον λόγο. Στην ποίηση η
αλληλουχία των λέξεων δημιουργεί μια δόνηση. Όταν προστεθεί η μουσική, η
δόνηση αυτή εντείνεται και πολλαπλασιάζεται.
Μεταβάλλει το ποίημα το γυμνό σε νέο έργο.
Δίνουν τα χέρια.
Π.Κ.
https://achillea.gallery/
Η προγραμματισμένη παρουσίαση του καταλόγου του εκδοτικού οίκου Allemandi για την τριλογία εκθέσεων στην Ιταλία “Futuro Primordiale” και η σχετική έκθεση στο Μιλάνο αναβάλλονται.
Νέα ημερομηνία προς το παρόν ορίζεται η 21η Μαΐου.
Αρχέγονο Μέλλον
Μία τριλογία εκθέσεων
Ύλη – Λόγος – Ήχος
ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ, ΣΥΡΟΣ
Πινακοθήκη Κυκλάδων 20 Ιουλίου–1η Σεπτεμβρίου 2019
Οργάνωση έκθεσης: Δήμος Σύρου–Ερμούπολης
Επιμέλεια έκθεσης: Γιωργος Αλτουβάς
Σχεδιασμός έκθεσης: Μαρία Μανέτα – Βένια Δημητρακοπούλου
Χορηγός: Ίδρυμα Αντώνιος Ε. Κομνηνός
Αρχέγονο Μέλλον από τη Βένια Δημητρακοπούλου στην Πινακοθήκη Κυκλάδων στη Σύρο
Εγκαίνια: Σάββατο, 20 Ιουλίου, στις 20.30
Hφαιστειακή πέτρα, ορείχαλκος, πηλός, μάρμαρο, μέταλλο και φως, κινεζικό χειροποίητο χαρτί και ήχος είναι οι πρώτες ύλες με τις οποίες η Βένια Δημητρακοπούλου πλάθει τον εικαστικό της κόσμο. Έναν κόσμο που έχει ως πρωταγωνιστές του την Ύλη, τον Λόγο και τον Ήχο και τον οποίο εξερευνά με αρχαιολογική διάθεση για να εντοπίσει τις ρίζες του. Η «ανασκαφή» της φέρνει στο φως έναν διάλογο μεταξύ ευθραυστότητας και σταθερότητας, εφήμερου και αιώνιου και τελικά τις «ρίζες» ενός Αρχέγονου Μέλλοντος.
Με αφορμή την ομότιτλη επιτυχημένη τριλογία εκθέσεων στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Antonino Salinas στο Παλέρμο (16 Νοεμβρίου 2018 έως 3 Φεβρουαρίου 2019), στο Ίδρυμα Sandretto Re Rebaudengo στο Τορίνο (21 Φεβρουαρίου έως 31 Μαρτίου 2019) και στο Museo Sartorio και στο Castello di San Giusto στη Τεργέστη (12 Απριλίου έως 14 Ιουνίου 2019) η Βένια Δημητρακοπούλου παρουσιάζει στη Σύρο μια σύνοψη των τριών αυτών εκθέσεων, η οποία αποτελεί και μια συμπυκνωμένη παρουσίαση ενός πολύ σημαντικού κεφαλαίου της δουλειάς της.
Γνωστή κυρίως από τους εμβληματικούς Προμαχώνες της που κοσμούν τον αύλειο χώρο του μεγαλύτερου και πλουσιότερου μουσείου της Ελλάδας, του Εθνικού Αρχαιολογικού, επί της οδού Πατησίων, η Βένια Δημητρακοπούλου επιλέγει να παρουσιάσει μια ακόμη πτυχή της εικαστικής της προσωπικότητας σε μια διαφορετική κλίμακα.
Τη θέση των έργων μεγάλου μεγέθους που διεκδικούν τον ρόλο τους στον δημόσιο χώρο, έχουν πάρει δημιουργίες περισσότερο εσωστρεφείς, που εστιάζουν στις προσωπικές σκέψεις, τα όνειρα και τις επιθυμίες, χωρίς να λείπει και το ενδιαφέρον για τα τεκταινόμενα στην κοινωνία, όπως διακρίνεται στις βασισμένες σε μαρτυρίες ανθρώπων που βίωσαν την κρίση εγκαταστάσεις. Και χωρίς βεβαίως να απουσιάζουν από τη σφαιρική αυτή παρουσίαση της δουλειάς της εικαστικού οι ήρωες της ελληνικής αλλά και της προσωπικής της μυθολογίας σε συνδυασμό με ήχους που δοκιμάζουν να υποκαταστήσουν την ύλη.
Πρόκειται για ένα σύνολο έργων που προσφέρει στους επισκέπτες την ευκαιρία να «ξεφυλλίσουν» με τις αισθήσεις της όρασης και της ακοής ως ολότητα τα ξεχωριστά κεφάλαια της εικαστικής της πορείας.
Πινακοθήκη Κυκλάδων, Ν. Παπαδάμ, Ερμούπολη, τηλ. 22810 80918 από 20 Ιουλίου έως 1η Σεπτεμβρίου 2019.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Σάββατο 10:00 – 14:00 και 18:00 – 22:00 Κυριακή 12:00 – 14:00 και 18:00 – 22:00.